هدف Google.com چیست؟

بگذارید با یک سؤال اساسی شروع کنیم: SEO چیست؟
“سئو (بهینه سازی موتور جستجو) فرایند تأثیرگذاری بر مشاهده یک وب سایت / صفحه وب در نتایج بدون پرداخت یک موتور جستجوگر وب است.” – ویکیپدیا
ترجمه: سئو  مجموعه همه کارهایی است که شما باید انجام دهید تا وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشد، بدون پرداخت هزینه برای آن.
سوال بعدی: هدف Google.com چیست؟
اولویت شماره یک Google اطمینان از نتایج دقیق جستجوی جستجو است.
هرچه کاربران خوشحال تر از نتایج باشند، احتمال بازگشت مجدد آنها و وفادار ماندن به Google بیشتر خواهد بود.

گوگل (.Bing, Baidu, Yandex, etc) را مثل یک کتابدار کتابخانه ببینید. آنها بسیاری از کتاب ها (وب سایت ها) را در کتابخانه های سراسر جهان (اینترنت) طبقه بندی می کنند. این وظیفه آنهاست که کتاب (یا صفحه ای از کتاب) دقیق (مرتبط) مورد نظر شما را پیدا کنند. آنها از این نظر بسیار خوب هستند و به همین دلیل گوگل شماره یک (80 درصد مارکت) در موتور های جستجوی است.
برای رسیدن به این نکته، Google یک الگوریتم پیچیده (که اکنون به آن “الگوریتم” گفته می شود) ایجاد کرده است، با متغیرهای پنهانی که وب سایت ها را داوری می کند، و آنها را بر اساس محتوای آنها رتبه بندی می کند.
آیا تا به حال چیزی را جستجو کرده اید و دقیقاً همان چیزی را که می خواهید پیدا کرده اید، و سپس جستجوی دیگری را انجام داده اید، و قبل از اینکه بتوانید سه حرف را تایپ کنید، Google در لحظه چیز بعدی را که خواستید جستجو کنید پیش بینی کرده است؟ این درخشش الگوریتم است. این حتی می تواند بر اساس زمینه ای که قبلاً جستجو کرده اید، آنچه را می خواهید پیش بینی کند!

SEO کردن عالی، از دستورالعمل هایی پیروی می کند که Google تعیین می کند بهترین شیوه برای داشتن محتوای شما در رتبه های بالا است. مگر در Google کار کنید تا بفهمید چه خبره (احتمالا خودشان هم دیگر نمی دانند)، هیچ کس واقعاً نمی داند این متغیرها چیست. اما سرنخهایی وجود دارد که بتوانند آنچه را که ممکن است باشد، پیدا کنند.
Quality content is worth more than quantity.

1-  کیفیت پادشاه است

شاید به شما گفته شده باشد، “محتوا پادشاه است.” اگر به این فکر کنید، می توانید تمام مطالب مورد نظر خود را بنوییسید، اما این به صورت خودکار محتوای شما را خوب و با کیفیت نمی کند. نه، کلمه واقعی در اینجا کیفیت است. کیفیت پادشاه است. این مفهوم باید واضح و درخور، همیشه در ذهن شما باشد و هنگام تولید محتوا باید اولویت شماره یک باشد.

“کیفیت پادشاه” به چه معنی است؟
محتوای با کیفیت باید برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد. ارزش می تواند معیارهای زیادی داشته باشد. آیا محتوای شما موارد زیر را شامل می شود:
  • اطلاع رسانی / آموزش به مخاطب (دانش)
  • باعث خنده / گریه مخاطبان (احساسات) شوید.
  • نمایش چیز جدید / متفاوت (کشف)

اگر محتوای شما یک یا چند مورد از این موارد را انجام هدف قرار نداده، پس چرا حتی سعی می کنید محتوا تولید کنید؟ با ایجاد مطلبی که ارزش و ماندگاری را فراهم کند شروع کنید. نه با برخی از صفحات از جنس “اهداف سازمان ” و نه صفحه حتی “درباره ما”. درباره ارزش این محتوای این صفحه هم نظر بدهید لطفا

اگر فراموش کرده اید که محتوای با کیفیت اولویت دارد، پس می توانید استراتژی سئو را فراموش کنید.
درس تاریخی: در قدیم، اینترنت با “مزارع محتوا” روبرو بود. این وب سایت ها با هدف گرفتن ترافیک، کسب درآمد، و صدرنشینی در رتبه بندی های جستجو، محتواهای با کیفیت را به دست می آوردند و آنها را در سایت های پر از تبلیغات جمع کردند.
کیفیت هنوز در رده های بالا قرار دارد، تنها تفاوت این است که الگوریتم از سازندگان اصلی طرفداری می کند، و کار آنها به طرز شایسته ای در صدر نشان می دهد.
Google دوست دارد نتایج جستجوی ارزشمندی را ارائه دهد. خواه این یک فیلم آموزشی، مقاله خنده دار یا یک سری عکس شگفت انگیز باشد، می توان چیزی با کیفیت و مناسب را ایجاد کرد که به نفع برند شما باشد و به نفع مخاطبان شما هم باشد. یک بازی برد – برد.

2- چه کسی در حال منتشر کردن است؟

محتوای با کیفیت منجر به محبوبیت و شهرت می شود، که منجر به منتشر کردن هم می شود (همین بک لینک خودمون).
اینکه چه کسی و چه تعداد از افراد به مطالب شما لینک داده اند، متغیرهای SEO هستند:
  • کارشناسان: افراد معتبر و آگاه در زمینه های خود
  • مشاهیر: هالیوود / موسیقی / افراد مشهور ورزشی (پرداخت یا بدون پرداخت هزینه)
  • Influencers: افرادی که فالوورهای زیادی دارند.
  • رسانه های اجتماعی: انبوه مردم آنلاین
  • گروه افرادی که شما را می شناسند: دوستان، خانواده و افرادی که می شناسید.

به اشتراک گذاشتن مطالب شما با مردم، چیزی است که بر آن کنترل کمی دارید. شما می توانید و باید از افراد مشهور و … بخواهید که (یا پرداخت کنند) از محتوای شما را منتشر کنند وبه شما لینک بدهند، اما بهترین چیز برای الگوریتم این است که آن را به صورت ارگانیک به اشتراک بگذارند. این یعنی رشد از طریق قدرت بازایابی دهان به دهان. و برای انجام این کار، شما با محتوای با کیفیت شروع می کنید.
اگر Google بیند که افراد زیادی محتوای شما را به اشتراک می گذارند، آن را به عنوان کیفیت بالقوه در نظر می گیرد.



لینک مقاله اصلی و مرجع برای مطالعه 
لینک مقاله اصلی اینجا کلیک کنید.

نظرات