لینک سازی و قدرت دامنه



تا به این‌جای کار آموختید چگونه محتوایی تولید کنید که به جستجو و سوالات کاربران پاسخ دهد و برای موتورهای جستجو نیز مناسب و قابل دستیابی باشد، اما این موارد به‌تنهایی برای دستیابی به یک رتبه خوب در میان صفحات جستجو کافی نیستند. اکثر وب‌سایت‌های موجود در دنیای اینترنت، توانایی تولید یک محتوای خوب و قابل قبول را دارند و همچنین می‌توانند از پس مسائل فنی وب‌سایت خود به خوبی برآیند و آن را بهبود ببخشند. نکته‌ی اساسی که باعث برتری شما نسبت به این وب‌سایت‌ها خواهد شد، توانایی تثبیت و افزایش اعتبار نام خود از طریق برقراری لینک‌های قوی و متنوع است. این‌کار باعث جذب مخاطبان مختلف به وب‌سایت شما می‌شود، شهرت شما را افزایش می‌‌دهد و برند و هویتی متمایز برای شما ایجاد می‌کند.
لینک‌ها و کیفیت محتوا دو مورد از سه فاکتور مهم و تاثیرگذار سئو در رده‌بندی گوگل محسوب می‌شوند. وب‌سایت‌های ارزشمند و قابل اعتماد تمایل به برقراری ارتباط با دیگر وب‌سایت‌های مهم دارند و برعکس، وب‌سایت‌های کم‌ارزش با دیگر وب‌سایت بی‌محتوا ارتباط برقرار می‌کنند.

لینک چیست؟
از اواخر دهه 1990، موتورهای جستجو لینک‌ها را به عنوان رای‌هایی مبنی بر محبوبیت و اهمیت یک وب‌سایت در سرتاسر دنیای اینترنت به حساب آوردند.
لینک‌های داخلی، یا لینک‌هایی که صفحات داخلی یک دامنه به یکدیگر متصل می‌کنند، دقیقا تاثیری مشابه لینک‌های خارجی بر روی افزایش اهمیت وب‌سایت دارند. افزایش تعداد لینک‌های داخلی که به یک صفحه مشخص در وب‌سایت شما منتهی می‌شوند، به عنوانی سیگنالی برای گوگل تلقی می‌شود که اهمیت آن صفحه را بالا ببرد. البته تمام این‌ها در صورتی است که تعداد لینک‌ها به صورت نرمال و طبیعی افزایش یابد و به اسپم تبدیل نشود.
با گذشت زمان موتورهای جستجو به روشی برای بررسی لینک‌ها دست پیدا کردند و امروزه از الگوریتم‌هایی برای ارزیابی سایت‌ها و صفحاتی که بر اساس لینک‌های موجود پیدا می‌کنند، می‌پردازند. اما این الگوریتم‌ها چه هستند و چگونه کار می‌کنند؟ موتورهای جستجو چگونه این لینک‌ها را ارزیابی می‌کنند؟ تمامی این مسائل از مفهومی به اسم E-A-T شروع می‌شود.

E-A-T چیست؟

در بین معیارهای کیفیت جستجو در گوگل، مفهوم E-A-T از اهمیت بالایی برخوردار است. این عبارت مخفف کلمات Expert، Authoritative و Trustworthy می‌باشد که به ترتیب بیان‌گر مفاهیم تخصص، اعتبار و اعتماد می‌باشد. وب‌سایت‌هایی که از این خصوصیات برخوردار نباشند از طرف موتورهای جستجو به عنوان وب‌سایت‌های کم‌ارزش شناسایی می‌شوند. با پیشرفت و تکامل موتورهای جستجو و افزایش اهمیت مقصود کاربران در جستجو، اهمیت این مفهوم را نیز افزایش داده‌است.
رعایت اصول یاد شده در طراحی سایت و تولید محتوا باید به یک امر اساسی در مهارت‌های سئو تبدیل شود. این اصول نه تنها منجر به ایجادیک سایت بهتر می‌شوند، بلکه آینده‌نگرانه نیز هستند، زیرا درنهایت کاری که گوگل به دنبال انجام است ارائه ارزش‌های بزرگ به جستجوکنندگان و راضی کردن آن‌ها می‌باشد.

ارتباط E-A-T و لینک‌های سایت

با افزایش شهرت و اهمیت یک وب‌سایت، تعداد لینک‌های آن نیز افزایش می‌یابد، سایتی مانند ویکی‌پدیا، از هزاران وب‌سایت متنوع در سرتاسر اینترنت لینک می‌گیرد. این مساله نشان می‌دهد که ویکی‌پدیا در زمینه خود تخصص فراوانی دارد، اعتبارش تثبیت شده است و درمیان سایت‌های دیگر قابل اعتماد است. به همین دلیل ارجاعات آن بسیار بالا می‌رود.
برای دستیابی به اعتبار بالا و اعتمادسازی در موتورهای جستجو، شما نیازمند لینک‌هایی هستید که از سمت سایت‌های ارزشمند هستید. این وب‌سایت‌ها باید در رابطه با اصول E-A-T از کیفیت بالایی برخوردار باشند. لزومی ندارد که این سایت‌ها در سطح ویکی‌پدیا یا دیگر سایت‌های مشابه باشند، اما باید از پس وظیفه تامین محتوای معتبر و قابل‌اعتماد برای مخاطبان خود برآیند.

منابع:

نظرات